Info

this blog is more like a online publish diary or i called it as "punching bag". i write everything, most of it is what i feel. never force to follow and never force to read. Thank You! ;)

Tuesday, October 4, 2011

5S.

for the past few days, my only works kat office ni(Pejabat Tanah Dan Daerah Larut Matang & Selama) hanyalah untuk siapkan 5S ni.

Seiri = Sisih, Seiton = Susun, Seiso = Sapu, Seiketsu = Seragam, Shitsuke = Sentiasa Amal.

Syok juga buat benda 5S ni. semua orang boleh tunjukkan kretiviti masing². TAPI, yang paling syok bila satu Unit Teknikal ni buat kerja last minit. MEMANG SUPERB! time ni la nak tengok sapa dia pekerja bededikasi. yang sanggup tunggu kat office tu sampai malam. even budak praktikal pun kena tunggu juga sampai pukul 10.00 malam. memang lah ada kelonggaran sikit untuk budak praktikal kn tapi atas dasar semangat kerjasama dan semangat setia kawan aku dengan brothers SO ni, aku pun stay juga lah. tapi aku dengar cerita, Big Boss Unit Teknikal ni lagi lama dia tunggu. sampai pukul 1.00 malam stay kat office selesaikan dekat Unit Pelupusan. betul² semangat kental Cik Salwa ni. sepanjang proses nak siapkan semua ni, ada banyak kisah kelakarnya. aku rasa benda ni la yang nak buatkan aku ingatkan semua orang kat office tu. best!

here's some photos to share.
have a nice day! ;)

BEFORE




After




No comments:

Post a Comment